Het verkopen van je woning

Je woning verkopen doen we samen

Het verkopen van je woning is net als een huwelijk. We gaan samen een verbintenis aan om je woning zo goed mogelijk te verkopen. Ons huwelijk eindigt wel, maar op een gelukkige manier. Bij de notaris als jij de woning overdraagt aan de nieuwe eigenaren. Onze scheiding is wel plezierig want de woning is verkocht met een goed resultaat voor jou.

Allereerst gaan we een verkoopplan op stellen.

Wat houdt een verkoopplan in?

Samen;

  • beschrijven we onze bevindingen van je woning
  • benadrukken we de voordelen van je woning
  • definiëren we de doelgroep
  • bepalen we de verkoopstrategie
  • zetten we het marketingplan in
  • begeleiden we de fotograaf
  • bepalen we de verkoopprijs
  • komen we de courtage overeen
  • bespreken we onze begeleiding

Sturen op data – de digitale barometer

Met de digitale Barometer van funda kunnen wij (onder andere) door het invoeren van de postcode en een kenmerk van een object bekijken hoe vaak soortgelijke woningen in de regio gemiddeld gevonden en bekeken worden en hoeveel contacten daaruit voortvloeien. Die cijfers kunnen wij dan weer vergelijken met je eigen woning.

Probleemstelling

Geen bereik
Word de woning wel gevonden op funda? Door op funda een “Toppostitie” op de woning te plaatsen creëer je een twee keer zo hoog bereik.

Wel bereik, geen interesse
Wat als je woning wel gevonden wordt, maar er geen aanvragen komen? Dan zit het probleem dus niet in het bereik, maar in het gebrek aan interesse of het uitblijven van contactaanvragen. Wij meten altijd het effect van de gekozen oplossing met behulp van de objectstatistieken. Maar soms is het een kwestie van geduld, want het kan natuurlijk ook zo zijn dat het gewoon een moeilijk te verkopen woning is. Juist dan is het heel belangrijk om een groot bereik te creëren.

Te hoge vraagprijs
Als uit de data blijkt dat de woning goed scoorde op bereik en interesse, maar er kwamen nauwelijks aanvragen voor bezichtigingen dan is de vraagprijs te hoog. Dat is dan de oorzaak. Als oplossing kan je een “Toppositie” in zetten in de regio én een “blikvanger” met een aansprekende tekst en drie foto’s. De “Toppositie” is om het bereik te vergroten en de “Blikvanger” om direct in de resultatenlijst al duidelijk te maken dat de woning de hoge prijs waard was.
Het inzetten van deze middelen kost extra en veel kantoren gebruiken deze middelen daarom niet of ze proberen dit door de verkopers te laten betalen, maar wij zijn van mening dat dit uit de bestaande courtage moet komen.

No-cure-no-pay

Wij hanteren een scherp tarief en mocht je onverhoopt de opdracht willen intrekken dan betaal je geen intrekkingskosten. Graag maken wij kennis met jou en je verkoopwensen!

De aandacht vestigen op je woning

Wij zorgen ervoor dat de woning overal zichtbaar is. Dat doen we o.a. door;

  • het versturen van een omwonenden mailing
  • het plaatsen van het huis op funda.nl, jaap.nl, zoekallehuizen.nl, huislijn.nl, pararius.nl en deruitermakelaars.nl
  • het inzetten van Social Media, zoals facebook, instagram, youtube, tiktok.
  • een uitgebreide brochure te maken met pakkende tekst en de allermooiste foto’s
  • ons zoekbestand en collega-makelaars informeren over het op de markt komen van het huis.
  • een te koop bord in de tuin of aan het raam
  • het organiseren van inloop dagen

Presenteren van je woning

Fotografie en Film

Om je woning zo goed mogelijk in beeld te brengen maken we gebruik van professionele woningfotografie.

De fotograaf werkt volgens de eisen die Funda stelt aan de kwaliteit van de foto’s en video’s. Om de woning op een zo hoog mogelijk niveau te presenteren maakt de fotograaf, naast de gebruikelijke foto’s, ook 360° foto’s en een video.

Indien mogelijk en toegestaan in de omgeving zet de fotograaf ook wel eens een drone in om prachtige foto’s en filmbeelden te maken vanuit de lucht.

Fotograaf Drone

Normale foto

de ruiter makelaars

360° foto

360 graden foto

Drone foto

de ruiter makelaars

Film