Nieuwbouw

Nieuwbouwwoning kopen

Bij het kopen van een nieuwbouwwoning komt veel kijken. Met vaak niet meer dan een bouwtekening of een impressie, maak je een belangrijke keuze voor de komende jaren. Juist dan is het fijn als je weet dat de nieuwbouwmakelaar bij wie je jouw droomwoning hebt gevonden, kennis van zaken heeft.

Wil je meer informatie of heb je hulp nodig? Bel 035 – 694 13 63 of stuur ons een e-mail.

We ondersteunen je tijdens alle fases van het nieuwbouwproject, zodat je met een gerust gevoel de oplevering van je droomhuis kunt accepteren.

Een nieuwbouwwoning koop je in 7 stappen.

  1. Inschrijving en toewijzing
  2. Bouwtekeningen/ bouwbestek
  3. Koop- en aannemingsovereenkomst
  4. Financiering
  5. De bouw
  6. De oplevering
  7. Overdracht bij de notaris

Projectontwikkelaars

Projectontwikkelaars horen we vaak klagen over makelaars. Het imago is dat er veel voor wordt betaald, maar dat alles wat de makelaar doet een plaatsing op Funda is. Daarna wacht hij tot er gebeld wordt. Hij weet zelfs niet eens meer wat er precies in de brochure staat. Zat er nu wel of geen keuken in? Uuhm… Even kijken… Frustrerend voor zowel koper als verkoper.

Intussen is de projectontwikkelaar zelf de potentiële kopers aan het nabellen, de start verkoop aan het organiseren en de conceptbrochure aan het controleren. Hierdoor kan hij net niet meer gaan sporten die avond… Weer niet.

Dit is een imago wat in de jaren zo is ontstaan en wat zeker niet altijd onterecht is.

De ontwikkelaar kan er vanuit gaan dat de beste koper gezocht wordt en niet de koper die zijn huis via de betreffende makelaar te koop aanbiedt of daar een hypotheek afsluit.

Doordat er een focus is kan er ook nagedacht worden over nieuwe strategieën, staat jouw project centraal en is er voor aanvang van een project veel meer tijd voor onderzoek en aftasting van de markt.

Het begint en eindigt niet bij de verkoop van nieuwbouw. Ik ben er ook voor uitgebreid marktonderzoek vooraf, het in de markt zetten van het project en na de verkoop kan ik de kopersbegeleiding voor mijn rekening nemen. Zo heeft een koper 1 contactpersoon van begin tot eind.

Wij zijn ook anders als het gaat om de benadering van de kopers. De klantreis is erg lang bij de aankoop van een nieuwbouwwoning. Het is belangrijk deze zo fijn mogelijk te maken, zodat voor de kopers, maar ook voor de ontwikkelaar en aannemer een fijne bouw wordt doorlopen.

Wij doen de eerste afspraken met kandidaat-kopers bij deze mensen thuis, in hun eigen omgeving. Afspraken voor het ondertekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst vinden bij voorkeur plaats bij de ontwikkelaar of aannemer op kantoor. Zo leert de koper gelijk de partij kennen waar zij het huis van hebben gekocht, dit vinden kopers heel belangrijk en neemt veel ruis weg vanaf het moment van aankoop tot het moment van oplevering.

In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat het voor veel kopers onduidelijk is van wie ze de nieuwbouwwoning nou eigenlijk kopen en wie welke rol heeft.

Na ondertekening van de contracten op het kantoor van de makelaar merkte ik dat er vaak teleurstelling en een lichte paniek was zodra er afscheid werd genomen. En nu? Waar moet ik nu naartoe met vragen? En waarom niet bij jullie ik heb toch van jullie gekocht?
Vaak werden wij dan 4 maanden later ook gebeld door deze koper met de vraag wanneer de bouw zou gaan starten en hoe het ervoor stond met de vergunning. Wij wisten hier soms het antwoord niet op en waren alweer vergeten welke mensen dit waren en welk project ze ook alweer gekocht hadden…